Nauka nowych słówek – jak wspierać dziecko?

nauka nowych słówek

Nauka nowych słówek – jeśli rozpoczniemy ją odpowiednio wcześnie – może być ziemią, na której wyrosną bardzo obfite plony. Potem wystarczy utrwalanie zdobytych przez dziecko umiejętności i… sukces gotowy! Tylko od czego i kiedy dokładnie zacząć?

Jak zacząć uczyć dziecko słówek?

    1. Maluszki, które nie potrafią mówić, uwielbiają oglądać obrazy i naśladować dźwięki. Już ten moment rozwoju możesz wykorzystać na naukę angielskich wyrazów dźwiękonaśladowczych. Skorzystaj z dwujęzycznych kart z dźwiękiem od Pomelody (część 1, część 2). Do klasycznego “i-ha-ha” lub zamiast niego, dodasz angielskie “neigh”. Dodatkowo będziecie mogli posłuchać wszystkich dźwięków.
    1. Starszym dzieciom żłobkowym również polecamy te karty, ale już nie tylko jako nośniki dźwięków ale i słówek. Do tego klasyczne fiszki obrazkowe np. od Kapitana Nauka. Przygotował on dla dzieci wiele serii materiałów edukacyjnych – my szczególnie zachęcamy do skorzystania z fiszek dla dzieci w wieku 3- 6 lat – zobacz TUTAJ. Moment przejścia na kolejny poziom musisz określić sam. Niektóre maluchy, jeśli mają częstą styczność z językiem, szybciej nauczą się wszystkich kart i będą gotowe na kolejne pudełko.
  1. Przedszkolaki także mogą kontynuować naukę z Kapitanem. Polecamy zestawy:
  2. Można kontynuować naukę z fiszkami Kapitana Nauki, ponieważ wciąż zostało kilka opcji do wyboru. Jednak z naszej perspektywy, jeśli dziecko zna słówka z tych trzech zestawów, spokojnie może zacząć poznawać słówka z zestawów dla dorosłych. Świetnym przykładem są Fiszki dla dorosłych, które zawierają słowa wymagane na konkretnych poziomach zaawansowania. Pomińcie tutaj poziom preintermediate i zacznijcie od A1.
  3. Do słówek na poziomie A1 przygotowaliśmy masę kart pracy. Pobierz je i wydrukuj – będzie to wielkie wsparcie dla dziecka a przy okazji także świetna zabawa. Wszystkie karty są ułożone tematycznie. Znajdziesz je TUTAJ.

Pamiętaj! Nauka nowych słówek nie może być jedynym kontaktem dziecka z językiem!

Idealnie jest, kiedy maluch korzysta z poznanych nazw w naturalnych, codziennych sytuacjach. Wystarczy na spacerze lub podczas zabaw, podróży do przedszkola lub szkoły pytać o nazwy rzek albo liczyć kamienie. W domu można prosić dziecko o wskazanie różnych elementów na obrazkach czy mapie, poprosić o podanie żółtego kubka i oczywiście wiele, wiele więcej.

Dodatkowo:

  1. Słuchajcie angielskich piosenek (mogą to być hity z bajek Disneya – wydrukuj teksty i uczcie się ich poprawnie, mogą to być też piosenki od Pomelody – do nich zawsze dołączone są książeczki z tekstami i nutami).
  2. Rozmawiajcie w domu w języku obcym (bez względu na Twój poziom znajomości języka);
  3. Korzystajcie z gier i zabaw po angielsku (np. Dobble kids lub Time’s up Kids);
  4. Czytaj dziecku angielskie książki;
  5. Jeśli Twoja pociecha zaczyna czytać po polsku – przygotuj dla niej odpowiednie do jej poziomu książki po angielsku do samodzielnego czytania (z Twoja drobną pomocą :)). Możesz je znaleźć np. TUTAJ.

Czy masz jakieś swoje sprawdzone sposoby? Może któraś z naszych propozycji przypadła Ci do gustu? Daj znać w komentarzu! Udanej nauki 🙂

Sztuka bez zadęcia, geografia i szachy

loader-image

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *